There’s No Such Thing as a ‘Target Audience’ for Your Brand
Don’t change the people, change the creative
medium.com
- 닐슨 조사에 따르면 타겟팅 보다는 소재(Creative)가 가장 높은 ROAS를 기록했다.
- 짧은 시간이라도 유저가 소재를 보는 동안에 소재를 바꿨을 때 (색상, 형태 등)의 효과가 높았다.
- 또한 소재 내 조합을 잘 구성 하면 더 높은 클릭을 발생 시킬 수 있다.
"You can sell anything to anyone, as long as you know exactly what they want to see and hear the most."
'Resources' 카테고리의 다른 글
AdobeXD로 UX Research 하기 (0) | 2020.05.16 |
---|---|
The 6-second Ads (0) | 2020.01.26 |
2020년 디자인 트렌드 (0) | 2019.12.22 |
Design better buttons (0) | 2019.12.05 |
Tips to Learn Programming More Effectively (0) | 2019.12.04 |
댓글